Niksi-Pirkka sticker

Pysyvästi edulliset tuotteet saavuttivat suuren suosion – joko sinä löysit ne?

K-ruokakauppojan pysyvästi edulliset tuotteet löysivät tiensä suomalaisten ostoskoreihin. Näin tunnistat ne!

Oletko sinä huomannut, että monen tutun tuotteen hinta K-ruokakaupassa on laskenut? Moni on! K-ryhmän myyntidatan mukaan noin 85 prosenttia K-ruokakaupoissa asioineista talouksista osti tammi–helmikuussa Pysyvästi edullinen -tuotteita. Lapsiperheissä osuus oli erityisen korkea, lähes 90 prosenttia.

– Pysyvästi edulliset tuotteet on otettu hyvin vastaan. Tuotteet ovat tarpeellisia jokapäiväisessä arjessa, mikä on varmasti lisännyt esimerkiksi lapsiperheiden kiinnostusta, sanoo Keskon tavarakaupan ja vastuullisuuden johtaja Harri Hovi.

Tammikuun alussa voimaan astuneet hinnanalennukset koskivat yli 1 200 arjen perustuotetta, joita ostetaan usein. Nämä tuotteet on merkitty kaupoissa Pysyvästi edullinen -hintakehyksellä. Noin tuhat on tuttuja arjen merkkituotteita ja noin 200 suosittuja Pirkka-tuotteita.

Merkkituotteiden hinnat laskivat keskimäärin 4–6 prosenttia, mutta osa alennuksista on jopa 15–20 prosenttia. Pirkka-tuotteissa vastaavat luvut ovat keskimäärin 9–12 prosenttia.

Suosituimpien tuotteiden joukossa ovat olleet muun muassa naudan jauheliha, kanan fileesuikaleet, ruis- ja paahtoleipä, juustoviipaleet, rasvalevitteet, proteiinivanukkaat sekä isot kiusaukset – eli tuotteet, jotka ovat usein osa monen kotitalouden ja etenkin lapsiperheen perusruokavaliota.

– Kyse ei ole yksittäisistä tarjouksista vaan laajemmasta muutoksesta. Pysyvästi edulliset -tuotteet ovat strateginen valintamme. Ne antavat asiakkaille mahdollisuuden ennakointiin ja helpottavat perheiden ruokasuunnittelua, Hovi sanoo.

Alennukset näkyvät kaikissa K-ruokakaupoissa, mutta laajuus vaihtelee kaupan kokoluokan mukaan. Ne on toteutettu Keskon, K-kauppiaiden ja tavarantoimittajien yhteistyönä.

Lue lisää:

JULKAISTU   5.5.2025KUVAT   Kesko

Oliko juttu kiinnostava?

Kyllä (0)Ei (0)

Luitko jo nämä?